Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus

Stock exchange releases

KONECRANES OYJ  PÖRSSITIEDOTE

Konecranes (Y-tunnus 0942718-2) on 23.9.2014 vastaanottanut Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Harris Associates L.P. omistusosuus Konecranes Oyj:n osakkeista ja äänimäärästä on ylittänyt 5 prosenttia. Ilmoituksen mukaan Harris Associates L.P. omisti 3 222 000 Konecranes Oyj:n osaketta 18.9.2014, mikä vastaa 5,09 prosenttia Konecranes Oyj:n osakkeista ja äänimäärästä.

Konecranes Oyj:llä on yhteensä 63 272 342 osaketta. Yhtiöllä on vain yksi osakesarja, ja kullakin osakkeella on yksi ääni.

KONECRANES OYJ

Miikka Kinnunen
Sijoittajasuhdejohtaja

Konecranes Oyj
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 427 2050

www.konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 900 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).