Konecranes Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Stock exchange releases

KONECRANES OYJ PÖRSSITIEDOTE 20.9.2021 klo 15.00

Konecranes Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Vuonna 2019 yhtiökokous päätti perustaa osakkeenomistajien nimitystoimikunnan valmistelemaan varsinaiselle yhtiökokoukselle sekä tarvittaessa ylimääräiselle yhtiökokoukselle hallituksen jäsenten valintaa ja palkitsemista koskevia ehdotuksia, sekä tunnistamaan potentiaalisia ehdokkaita hallituksen jäseniksi.

Kukin yhtiön neljästä suurimmasta osakkeenomistajasta nimittää jäsenen osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan. Osakkeenomistajat, jotka ovat oikeutettuja nimittämään jäsenen, määräytyvät vuosittain 31. elokuuta Euroclear Finland Oy:n ylläpitämän yhtiön osakasluettelon perusteella.

Konecranesin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on nimitetty seuraavat jäsenet:

•    Peter Therman, Hartwall Capitalin hallituksen varapuheenjohtaja, jonka on nimittänyt HC Holding Oy Ab 7 931 238 osakkeella,
•    Pauli Anttila, Solidiumin sijoitusjohtaja, jonka on nimittänyt Solidium Oy 6 744 506 osakkeella,
•    Mikko Mursula, Ilmarisen sijoitusjohtaja, jonka on nimittänyt Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen 2 465 000 osakkeella, ja
•    Stig Gustavson, jonka on nimittänyt Stig Gustavson perheineen 2 366 157 osakkeella.

Lisäksi Christoph Vitzthum, Konecranesin hallituksen puheenjohtaja, toimii asiantuntijana nimitystoimikunnassa olematta toimikunnan jäsen.

Nyt valittu nimitystoimikunta toimittaa yhtiön hallitukselle ehdotuksensa vuoden 2022 varsinaiselle yhtiökokoukselle 31.1.2022 mennessä.

KONECRANES OYJ
Kiira Fröberg
Sijoittajasuhdejohtaja

Kiira Fröberg,
Sijoittajasuhdejohtaja,
puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2020 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,2 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 500 työntekijää 50 maassa. Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).

www.konecranes.com