Belgialainen logistiikka-alan yritys Zuidnatie tilaa Konecranesilta kuudennen sukupolven siirrettävän satamanosturin lisätäkseen kapasiteettiaan ja vähentääkseen päästöjään

Belgialainen logistiikka- ja kuljetusalan yritys Zuidnatie NV tilasi Konecranesilta vuoden 2023 toisella neljänneksellä ensimmäisen kuudennen sukupolven siirrettävän Gottwald-satamanosturinsa. Nosturi otetaan käyttöön yrityksen Antwerpenin satamatoiminnassa, jossa yritys pyrkii jatkuvasti kasvattamaan kapasiteettiaan sekä vähentämään samalla päästöjään ja parantamaan energiatehokkuutta. Vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä toimitettava nosturi kootaan paikan päällä, ja se on tarkoitus luovuttaa ja ottaa käyttöön vuoden viimeisellä neljänneksellä.

Zuidnatie päätti tilata Konecranesilta kuudennen sukupolven siirrettävän Gottwald-satamanosturin voidakseen vastata kasvavan liiketoimintansa tarpeisiin ja markkinoiden vaatimuksiin paremmasta energiatehokkuudesta toimitusketjun kaikissa vaiheissa. Tämä helposti mukautettava, huipputehokas hybridiratkaisu otetaan käyttöön Euroopan suurimpiin satamiin kuuluvassa Antwerpenin satamassa, jossa nosturilla on tarkoitus käsitellä sekä tavallista rahtia että kontteja.

”Olemme käyttäneet logistiikassamme Konecranesin siirrettäviä Gottwald-satamanostureita jo yli 25 vuoden ajan. Koska satamassa kootaan myös muille Konecranesin asiakkaille toimitettavia siirrettäviä satamanostureita, olemme päässeet tutustumaan uuteen nosturiin ja sen tekniikkaan lähemmin. Tämä vakuutti meidät siitä, että kuudennen sukupolven satamanosturi on oikea ratkaisu omaan toimintaamme”, kertoo Zuidnatien toimitusjohtaja Stephanie Feys.

”Uusi nosturi on jo kolmastoista Zuidnatien Konecranesilta tilaama siirrettävä Gottwald-satamanosturi. Tilaus on osoitus pitkäaikaisen ja erityisen liikekumppanuutemme vahvuudesta, ja se kertoo myös Zuidnatien luottamuksesta Konecranesiin”, toteaa Konecranesin satamaratkaisujen Benelux-alueen myyntijohtaja Alexandros Stogianidis.

Tilaus on osa Ecolifting™-valikoimaa ja Konecranesin jatkuvaa pyrkimystä pienentää asiakkaidensa hiilijalanjälkeä. Aiomme jatkossakin tehdä enemmän vähemmällä muun muassa optimoimalla dieselkäyttölaitteiden ympäristötehokkuutta sekä edistämällä hybridisaatiota ja täysin sähköisen kaluston käyttöä.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista nostolaitealan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Voit katsoa tiivistetyn yleiskatsauksen Konecranesin liiketoiminnasta klikkaamalla tästä. Lisätietoja siirrettävistä Konecranes Gottwald -satamanostureista löydät täällä.

Lisätietoja:
Robert Vennemann, markkinointipäällikkö, Mobile Harbor Cranes, Port Solutions, Konecranes
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: +49 211 7102 3119

Konecranes Media Desk

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä julkaisu on saatavilla sivustolla Konecranes.com.

Konecranes on materiaalinkäsittelyalan ratkaisujen globaaleja johtavia yhtiöitä, ja palvelee laajaa asiakasjoukkoa eri toimialoilla. Asetamme jatkuvasti alamme parhaat käytännöt, päivittäisistä parannuksista läpimurtoihin kaikkein merkittävimpinä hetkinä, koska tiedämme löytävämme aina turvallisemman, tuottavamman ja vastuullisemman tavan toimia. Siksi Konecranes, 16 600 työntekijänsä voimin yli 50 maassa, on joka päivä mukana nostamassa, käsittelemässä ja siirtämässä asioita, joita maailma tarvitsee. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa. Konecranesin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä (tunnus: KCR).