Konecranes vahvistaa LTC Groupin materiaalinkäsittelyä Lähi-idässä 21 nosturilla ja huoltosopimuksella

Konecranesin laitteet ja palvelut ovat keskeisen tärkeitä Legnano Teknoelectric Company (LTC) Groupin uudessa 30 000 neliömetrin tuotantolaitoksessa Dubaissa, Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa. Ne tukevat laitoksen koko materiaalivirtaa, kuten saapuvien raaka-aineiden sekä muuntajien ja muiden valmiiden tuotteiden käsittelyä. 21 nosturia ja huoltosopimuksen kattava tilaus kirjattiin vuoden 2023 ensimmäisellä neljänneksellä, ja toimitukset on tarkoitus aloittaa vuoden 2023 toukokuussa.

Konecranes toimittaa laitokseen 12 S- ja CXT-sarjan sähköistä siltanosturia sekä yhdeksän puominosturia. Samalla laitoksessa jo oleva nosturi modernisoidaan toiminnan parantamiseksi. Lisäksi Konecranes huolehtii nosturien turvallisesta ja optimoidusta käytöstä kolmen vuoden pituisella vuosihuoltosopimuksella. Näin Konecranes jatkaa jo vuonna 2011 alkanutta liikesuhdettaan LTC Groupin kanssa.

LTC Group on monissa erilaisissa muuntajissa ja reaktoreissa käytettävien magneettisten ytimien ja laminointien maailmanlaajuinen johtaja. Yrityksen tarkoituksena on jatkaa liiketoimintansa kasvattamista uusiutuvan energian alalla. Tässä sen uusi Dubaissa sijaitseva tuotantolaitos on keskeisessä osassa, sillä sen tarkoituksena on toimittaa muuntajia tuulivoima-, aurinkosähkö-, vesivoima-, yhteistuotanto- ja biomassalaitoksiin. Samalla uusi laitos kaksinkertaistaa yrityksen tuotantokapasiteetin alueella.

”Käytämme tuotantolinjallamme laadukkaita raaka-aineita, ja valmistusprosessissamme tarvitaan laitteita, jotka ovat sekä luotettavia että edistyksellisiä. Konecranesin tuotteet ja palvelut täyttävät nämä tarpeet, joten yritys oli meille luonnollinen valinta tähän hankkeeseen”, kertoo LTC Middle East FZCon toimitusjohtaja Mauro Mereghetti.

”Saamme LTC Groupin kaltaisilta asiakkailta yhä enemmän tiedusteluja laitteista ja palveluista, jotka tukevat materiaalivirtoja luotettavasti, turvallisesti ja pienemmillä hiilidioksidipäästöillä. Juuri siihen nosturimme pystyvät. Ne mahdollistavat tarkan nostamisen ja ovat merkittävästi pitkäikäisempiä”, kertoo Konecranesin Yhdistyneiden arabiemiirikuntien Industrial Cranes -yksikön johtaja Ajit Kumar.

Vahva keskittyminen asiakkaisiin sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan parantamiseen tekevät Konecranesista nostolaitealan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Voit lukea yleiskatsauksen Konecranesin liiketoiminnasta täältä.

Lisätietoja:
Tanja Wilson, viestintäjohtaja, Kunnossapito ja Teollisuuslaitteet
Sähköposti:
[email protected] tai puhelin: +971 56 4141878

Lisätietoja sijoittajille ja analyytikoille:
Kiira Fröberg, Konecranesin sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti
[email protected] tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on julkaistu verkkosivuillamme osoitteessa konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,4 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 500 työntekijää noin 50 maassa. Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).