PSA Sines on tilannut Konecranesilta kuusi automaattista kumipyöräkonttinosturia terminaalin laajennushankkeen kolmatta vaihetta varten

Trade press releases

PSA Internationalin portugalilainen tytäryhtiö PSA Sines ottaa ensimmäistä kertaa käyttöön automaattisia kumipyöräkonttijärjestelmiä (aRTG) ostettuaan Konecranesilta kuusi sähkökäyttöistä aRTG-nosturia. Nosturit toimitetaan vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.

Täysin automaattiset nosturit parantavat PSA Sinesin tehokkuutta, suorituskyvyn ennustettavuutta ja turvallisuutta sekä tukevat terminaalin laajennusaikeita. Uuden vaiheen tultua päätökseen terminaalin vuosittainen käsittelykapasiteetti liki kaksinkertaistuu 2,3 miljoonasta 4,1 miljoonaan TEU-yksikköön.

Uusilla aRTG-nostureilla voidaan pinota jopa viisi konttia päällekkäin, kun konttilukeilla niitä voidaan pinota vain kolme. Trukkien käsittelyä ja poikkeamia hallitaan turvallisuutta parantavalla ROS-etäohjausasemalla, joka minimoi ihmisten ja koneiden välisen vuorovaikutuksen tarpeen.

”Nämä laitteet ovat PSA Sinesin ensimmäinen askel kohti konttipihalaitteiden automatisointia. Tarvitsemme toimittajan, joka tarjoaa huoltotukea ja jolla on kokemusta ja tietoa rekkakaistojen ja konttipihan pinoamisen automatisoinnista. On myös olennaisen tärkeää, että toimittaja pystyy integroimaan laitteensa sisäiseen laitehallintajärjestelmäämme. Konecranes on vakuuttanut meidät siitä, että se pystyy täyttämään tarpeemme", kertoo PSA Sinesin projektijohtaja Balachandran Krishnamurthi.

”Yhteistyömme PSA Sinesin kanssa on erinomaisen esimerkki Konecranesin tarjoamista automaatioratkaisuista satamiin, joiden myötä konttiterminaalien tuottavuutta ja turvallisuutta voidaan parantaa vaiheittain.. Konecranes tarjoaa automaation hyödyntämiseen sekä yksittäisiä älykkäitä ratkaisuja että täyden automaation ratkaisuja. Vaihtoehdot sisältävät esimerkiksi valvottuja toimintoja ja etäohjausta”, kertoo Konecranes-satamaratkaisujen automaattisten konttipihanosturien johtaja Jussi Sarpio.

Uudet huippuluokan laitteet vahvistavat PSA Sinesin asemaa yhtenä Iberian niemimaan tärkeimmistä satamista. Lisäksi ne auttavat yritystä edistämään vastuullisuustavoitteitaan pienentämällä hiilijalanjälkeä.

Lisätietoja:
Darryn Scheepers, Konecranes-satamaratkaisujen EMEA-alueen myyntipäällikkö
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: +34 665 802 858

Nídia Sousa, PSA Sinesin konserniviestintä
Sähköposti: [email protected] tai puhelin +351 917 423 798

Tämä lehdistötiedote on julkaistu osoitteessa www.psasines.pt ja www.konecranes.com

PSA Sines vastaa Portugalin suurimman konttiterminaalin toiminnasta. Terminaalin kapasiteetti on 2,3 miljoonaa TEU-yksikköä, sen laiturimuureja on jatkettu 1,35 metrillä, ja sen syväys on 16,5 metriä. Näin se on Portugalin ainoa terminaali, jonne voidaan ottaa vastaan maailman suurimpia konttialuksia. PSA Sinesin terminaalia laajennetaan parhaillaan. Laajennuksen jälkeen terminaalin vuosittainen käsittelykapasiteetti nousee 4,1 miljoonaan TEU-yksikköön.
PSA Sines on myös Alentejo Litoralin alueen suurin työnantaja, jolla on 1 200 lahjakasta ja kokenutta työntekijää.
PSA Sines on porttisi Atlantin ja Euroopan välillä.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,4 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 500 työntekijää noin 50 maassa. Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).