Konecranes-laitteita thaimaalaiseen konttiterminaaliin

Konecranes sai elokuun alussa neljän kontinkurottajan ja kolmen tyhjiä kontteja käsittelevän trukin tilauksen TIPS Co. Ltd:ltä. TIPS on noin 130 kilometriä Bangkokista kaakkoon sijaitsevan Laem Chabang -sataman B4-terminaalin operaattori. Laitteet toimitetaan helmikuuhun 2009 mennessä. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

Uudet kontinkurottajat ja tyhjiä kontteja käsittelevät trukit pitävät yrityksemme asiakaspalvelun korkealla tasolla, kun tarjoamme asiakkaille jatkossakin erittäin luotettavia ja yhä nopeampia ja tehokkaampia palveluita, sanoo TIPS Co Ltd:n toimitusjohtaja, kapteeni Chatchawan Ghettalae. Näemme tilauksen myös hyvänä mahdollisuutena sekä TIPS:ille että Konecranes-konsernille, kun kasvamme yhdessä tässä globaalissa ympäristössä.

Konecranes-laitteet varustetaan kuorman tuntevalla Power-on-demand -hydrauliikalla, joka tunnistaa lastin painon automaattisesti ja optimoi energiankulutuksen sen mukaan. Laitteissa on myös Konecranes Eco-Drive -järjestelmä, joka mittaa jokaisen laitteen polttoainetehokkuuden.

Kasvavien polttoainekustannusten myötä asiakkaat ovat yhä kiinnostuneempia kontinkäsittelylaitteidensa polttoainetehokkuudesta. Power-on-demand-ominaisuuden ansiosta laitteiden polttoaineenkulutus voidaan optimoida, sanoo Ryan Flynn, johtaja, Konecranes Satamat, Koillis- ja Kaakkois-Aasia. On myös hyvä, että kontinkurottajamme moottorit toimivat thaimaalaisella, litrahinnaltaan halvemmalla B5-biodieselillä.

Tulimme Thaimaan markkinoille vuonna 1993, ja maa on ollut alusta asti kasvava markkina. Tänä päivänä se on monipuolisen raskaan teollisuutensa ansiosta meille erittäin tärkeä alue, sanoo Ed Yakos, aluejohtaja, Etelä-Aasia ja Tyynenmeren alue. Olemme rakentaneet Thaimaahan oman infrastruktuurimme, johon kuuluu useita toimipaikkoja eri puolilla maata. Näin olemme lähellä asiakasta ja pystymme jatkuvaan keskusteluun tuotteita, huoltopalveluita, varaosia ja tukea tarjotessamme.

Kontinkurottajat pystyvät nostamaan viisi 45 tonnin painoista konttia päällekkäin. Tyhjiä kontteja käsittelevät trukit taas pystyvät nostamaan kaksi konttia kerrallaan.

Lisätietoja antavat:
Lehdistö
Ryan Flynn, johtaja, Konecranes Satamat, Koillis- ja Kaakkois-Aasia Sähköposti: [email protected] tai puhelin +86-(0)13 801 998 963

Talouslehdet ja analyytikot
Sanna Päiväniemi, Sijoittajasuhdepäällikkö
Sähköposti:
[email protected] tai puhelin: 020 427 2050

Tämä tiedote ja korkearesoluutio kuva löytyvät internetsivuiltamme www.konecranes.fi.

Konecranes

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2007 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 750 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 9 350 työntekijää ja yli 470 huoltopistettä 43 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).