Konecranes-konttilukit IFB:n Antwerpenin terminaaliin Belgiassa

Konecranes sai heinäkuussa yhdeksän konttilukin tilauksen belgialaiselta Inter Ferry Boats (IFB) -terminaalioperaattorilta ja -kuljetusyritykseltä. Sopimukseen sisältyy myös laitteiden huolto. Konttilukit toimitetaan Antwerpeniin helmikuussa 2009. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

Belgialaisen Belgian Railways -rautatieyhtiön omistama IFB tarjoaa asiakkailleen integroituja rautatie-, proomu- ja rekkakuljetuspalveluita. Näitä palveluita tukevat terminaalitoiminnot, tullauspalvelut ja muut, lisäarvoa tuottavat palvelut. Nyt tilatut konttilukit siirtävät ja pinoavat kontteja IFB:n Antwerpenin intermodaaliterminaalissa.

'Belgia on yksi konttilukkien tärkeimmistä markkina-alueista', sanoo Jens Andreas, johtaja, Konttilukit, Konecranes. 'Tämä tilaus antaa meille loistavan mahdollisuuden todistaa tuotteidemme ja palveluidemme tälle markkina-alueelle tarjoamat mahdollisuudet.'

Konecranes sai tilauksen ainutlaatuisten teknisten ratkaisujensa, muotoilunsa ja korkean laatunsa ansiosta. Tärkeä merkitys oli myös IFB:n ja Konecranes-konsernin pitkäaikaisella ja kiinteällä yhteistyöllä terminaalilaitteiden toimittamisessa ja huoltopalveluissa. Parantaakseen palveluidensa tasoa entisestään Konecranes avasi äskettäin huoltokonttorin Antwerpenin satamaan, lähelle asiakkaan konttiterminaalia.

Toimitettavien yhdeksän konttilukin nostokapasiteetti on 50 tonnia, ja ne voivat pinota neljä konttia päällekkäin. Konttilukit edustavat markkinoiden viimeisintä teknologiaa: niissä on muun muassa uudet, Konecranes-konsernin kehittämät ohjaus- ja jarrujärjestelmät. Konttilukkeja käytetään konttien siirtelyyn ja pinoamiseen konttipihoilla sekä rekkojen lastaukseen ja purkamiseen.

Lisätietoja antavat:
Lehdistö
Jens Andreas, johtaja, Konttilukit
[email protected] tai puhelin +49 931 9914 120

Jethro van Eersel, johtaja, Satamalaitteet, Benelux-maat
[email protected] tai puhelin +31 651 411 250

Talouslehdet ja analyytikot
Sanna Päiväniemi, Sijoittajasuhdepäällikkö
[email protected] tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä tiedote ja korkearesoluutio kuva löytyvät internetsivuiltamme www.konecranes.fi.

Konecranes

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2007 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 750 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 9 350 työntekijää ja yli 470 huoltopistettä 43 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).