Konecranes voitti turvallisuuspalkinnon viidennen kerran peräkkäin

Konecranes-konsernin Pohjois- ja Etelä-Amerikan yksikkö Konecranes Inc. on saanut kansallisen turvallisuusneuvoston (National Safety Council) myöntämän Occupational Safety Excellence -työturvallisuuspalkinnon vuodelta 2006. Palkinto on jo viides peräkkäinen saman organisaation Konecranes Inc:lle myöntämä.

Kansallisen turvallisuusneuvoston palkinto myönnetään yrityksille, joissa työtapaturmia sattuu vähemmän kuin toimialalla keskimäärin. Konecranes Inc:n turvallisuusjohtaja Bob Trachsler ottaa palkinnon vastaan turvallisuusneuvoston vuosijuhlassa Chicagossa 16. lokakuuta 2007.

Otamme tämän palkinnon ylpeänä vastaan, Bob Trachsler sanoo. Turvallisuus on Konecranes-konsernissa ykkösasia, ja se, että saamme palkinnon viidettä kertaa peräkkäin todistaa, että olemme oikealla tiellä.

Kansallinen turvallisuusneuvosto pyrkii suojelemaan ihmishenkiä ja edistämään terveyttä. Se on Yhdysvaltojen johtava voittoa tavoittelematon, jäsenyyteen perustuva organisaatio, ja sillä on Yhdysvalloissa yli 51 000 jäsenyritystä.

Lisätietoja antavat:
Lehdistö
Mikael Wegmüller, Johtaja, Markkinointi ja viestintä
sähköposti: [email protected] tai puhelin: 020 427 2008

Talouslehdet ja analyytikot
Paul Lönnfors, sijoittajasuhdepäällikkö
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: 020 427 2050

Tämä tiedote löytyy internetsivuiltamme www.konecranes.fi.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2006 Konecranesin liikevaihto oli yhteensä 1 483 milj. euroa. Yrityksellä on 8 000 työntekijää ja yli 370 huoltopistettä 41 maassa. Konecranesin osake on noteerattu OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).

www.konecranes.com