Konecranesille tärkeä lisätilaus Malta Freeport Terminalsilta

Malta Freeport Terminals tilasi toukokuussa 2007 Konecranesilta 10 RTG (Rubber Tired Gantry) kumipyöräkonttinosturia. Tilaus sisältää myös kaksi konttikurottajaa ja yhden haarukkatrukin. Laitteet toimitetaan joulukuun 2007 ja huhtikuun 2008 välisenä aikana. Kyseessä on lisätilaus, sillä Konecranes toimitti myös viime vuonna nostureita Malta Freeport Terminalsille. Tilaukseen sisältyy myös optio 10 kumipyöräkonttinosturin lisätilauksesta.

Maailman kolmanneksi suurimman varustamon CMA CGM:n omistama Malta Freeport Terminals lisää terminaalinsa kapasiteettia konttiliikenteen kasvaessa jatkuvasti. Tuottoisammat ja luotettavammat kumipyöräkonttinosturit korvaavat vanhat nosturit, minkä ansiosta myös toiminta nopeutuu ja seisonta-ajat lyhenevät.

Olimme hyvin tyytyväisiä Konecranesin edelliseen toimitukseen. Yrityksen konseptiin sisältyvät projektinhallinta, nopea toimitusaika, luotettavat tuotteet ja alhaisimmat seisonta-ajat, ja se toimii erittäin hyvin. Ammattitaitoinen huolto on meille myös hyvin tärkeä asia, sanoo Malta Freeport Terminalsin toimitusjohtaja Uwe Malezki.

Uusien 8-pyöräisten kumipyöräkonttinostureiden nostokapasiteetti on 50 tonnia, ja ne voivat nostaa kaksi konttia kerralla. Nosturit voivat pinota kuusi konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain. Konttikurottajien nostokapasiteetti on 45 tonnia, ja ne voivat pinota viisi konttia päällekkäin. Haarukkatrukkia käytetään tyhjien konttien käsittelyyn.

Malta Freeport Terminals on merkittävä toimija Välimeren alueella, ja meille erittäin tärkeä asiakas. Olemme hyvin tyytyväisiä heidän lisätilauksestaan, sanoo Aku Lehtinen, johtaja, RTG nosturit.

Lisätietoja antavat:

Lehdistö
Aku Lehtinen, johtaja, RTG-nosturit
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: 020 427 2665

Talouslehdet ja analyytikot
Paul Lönnfors, Sijoittajasuhdepäällikkö
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: 020 427 2050

Tämä tiedote ja ladattava kuva löytyvät internetsivuiltamme www.konecranes.fi.

Kuvateksti: Konecranes toimittaa huipputehokkaita RTG-nostureita Malta Freeport Terminalsille.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2006 Konecranesin liikevaihto oli yhteensä 1 483 milj. euroa. Yrityksellä on 7 800 työntekijää ja yli 370 huoltopistettä 41 maassa. Konecranesin osake on noteerattu OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).