Konecranes laajentaa työstökonehuoltoliiketoimintaansa Yhdysvalloissa

Konecranes laajensi elokuussa 2010 työstökonehuolto (MTS) -toimintaansa Yhdysvalloissa ostamalla Clevelandissa, Ohion osavaltiossa toimivan Ohio Hi-Speed Machine -yrityksen liiketoiminnan. Ohio Hi-Speed Machine on perustettu vuonna 1992, ja yritys tarjoaa laajan valikoiman palveluja asiakkailleen: sisältäen työstökoneiden modernisointeja, uudelleensuunnittelua, säätöjen jälkikäteisasennuksia, ennakoivaa huoltoa, kalibrointia ja korjauspalveluita. Vuonna 2009 yrityksen liikevaihto oli noin 1,0 miljoonaa euroa (1,3 miljoonaa yhdysvaltain dollaria). Yrityksessä työskentelee kahdeksan työntekijää. Kaupan arvoa ei julkisteta.

“Konecranes-konsernin yhdysvaltain työstökonehuoltoliiketoiminta tuo strategisen lisän perinteiseen vahvuuteemme nostureiden huoltajana. Ohio Hi-Speed Machinen oston myötä voimme tarjota entistä laajemman tuotevalikoiman sekä uusille että jo olemassa oleville, monia eri teollisuudenaloja edustaville asiakkaillemme”, sanoo Tom Kurtz, johtaja, MTS, Konecranes Amerikka.

Ohio Hi-Speed Machine on Konecranes-konsernin toinen MTS-yrityskauppa Yhdysvalloissa: yritys osti lokakuussa 2009 Cincinnatissa, Ohion osavaltiossa toimivan Machine Tool Solutions Unlimitedin. Ohio Hi-Speed Machinen perustaja ja aiempi omista Don Dacone jatkaa yrityksen palveluksessa.

Ohio Hi-Speed Machine konsolidoidaan Konecranes-konsernin kirjanpitoon vuoden 2010 neljännellä vuosineljänneksellä. Kaupalla ei odoteta olevan vaikutusta vuoden 2010 tulokseen.

Konecranes-konsernin MTS-liiketoiminta on kehittynyt hyvin Pohjoismaissa ja Isossa-Britanniassa. Ohio Hi-Speed Machine -yrityksen osto vahvistaa Konecranes MTS-toimintaa Yhdysvalloissa, mistä Konecranes työstökonehuoltotarjonnan suunnitellaan laajenevan koko Amerikan alueelle.

Lisätietoja:
Lehdistö
Pekka Kujala, johtaja, MTS, Konecranes Oyj
Sähköposti: [email protected] tai puhelin: 020 427 4014

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes Oyj
Sähköposti: [email protected] tai puhelin  020 427 2050

Tämä lehdistötiedote löytyy www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2009 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 671 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 9 600 työntekijää ja yli 545 toimipistettä 43 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).