Konecranes laajensi Lingangin tehdastaan Kiinassa

Konecranes-konsernin Lingangin tehtaan laajennusosan avajaiset pidettiin Shanghaissa, Kiinassa 25.10.2010. Laajennuksen myötä tuotantotilat ovat tuplaantuneet, ja tavoitteena on tehtaassa valmistettavien trukkien tuotantomäärien kasvattaminen. Toisena tavoitteena on ollut kokoonpanon turvallisuuden ja tehokkuuden lisääminen.

Konecranes avasi tehtaan Lingangissa vuonna 2007. Tällä hetkellä tehdas valmistaa tyhjien konttien käsittelylaitteita, konttikurottajia ja raskaita haarukkatrukkeja. Alussa tuotteita myytiin kiinalaisille asiakkaille; nykyään Shanghain tehtaan trukkeja toimitetaan myös asiakkaille eri puolille maailmaa.

Avajaisten kunniavieraita olivat paikallisen Lingang New Cityn viranomaiset, Suomen Shanghain pääkonsuli Matti Heimonen, Konecranes-konsernin toimitusjohtaja Pekka Lundmark ja Konecranes-konsernin Aasian-Tyynenmeren alueen toiminnoista vastaava johtaja Ryan Flynn.

Pekka Lundmark korosti puheessaan Kiinan suurta merkitystä osana Konecranes-konsernin jatkuvan kasvun strategiaa. ”Lingangin parantuneiden olosuhteiden ja valmistustilojen kasvaneen pinta-alan ansiosta voimme siirtyä seuraavalle tasolle sekä kapasiteetissa että laadussa”, Lundmark sanoi.

Konecranes-konsernilla on Kiinassa noin 1 600 työntekijää, joista 62 työskentelee Lingangissa. Konsernin Kiinan muut tuotantolaitokset ovat Shanghaissa (nostimet ja nosturit), Dalianissa (satamanosturit), sekä Jingjiangissa, jossa nosturi- ja nostinvalmistaja Sanma sijaitsee. Konecranes osti enemmistöosuuden Sanmasta vuonna 2009. Konecranes-konsernilla on Kiinassa myyntikonttoreita ja huoltotoimipisteitä noin 20 kaupungissa.

Lisätietoja:

Lehdistö:
Mikael Wegmüller, johtaja, markkinointi ja viestintä, Konecranes
Sähköposti: [email protected] tai puhelin 020 427 2008

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: [email protected], tai puhelin 020 427 2050

Kuvateksti: Konecranes-konsernin Lingangin tehtaan avajaiset. Vasemmalta: Konecranes Lifttrucks AB:n johtaja Lars Fredin, Lingang-ryhmän johtaja Weizhong Dai, Konecranes-konsernin toimitusjohtaja Pekka Lundmark, Konecranes-konsernin Aasian ja Tyynenmeren alueen johtaja Ryan Flynn ja Konecranes-konsernin Laitteet-liiketoiminta-alueen johtaja ja varatoimitusjohtaja Mikko Uhari.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2009 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 671 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 9 800 työntekijää ja 545 toimipistettä 43 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).