Konecranes Inc. vann säkerhetspris för femte gången i rad

Konecranes nord- och sydamerikanska enhet Konecranes Inc. har förärats det amerikanska nationella säkerhetsrådets (National Safety Council) säkerhetspris Occupational Safety Excellence för året 2006. Det här är den femte gången i rad som Konecranes Inc. mottar detta pris.

Priset ges till företag som har färre olyckor än medeltalet inom branschen. Konecranes Inc:s säkerhetschef Bob Trachsler tar emot priset vid det nationella säkerhetsrådets årliga bankett i Chicago den 16 oktober 2007.

Vi är mycket stolta över att få motta detta pris, säger Bob Trachsler. Säkerhet är det viktigaste i allt vi gör inom Konecranes och det att vi får motta priset för femte gången i rad visar att vi är på rätt väg.

Nationella säkerhetsrådet är USAs ledande ideella medlemsorganisation som är dedikerad till att skydda liv och främja hälsorelaterade frågor. Rådet har mer är 51 000 medlemsföretag i USA

Ytterligare information:
Mikael Wegmüller, Direktör, Marknadsföring och Communication
E-post:
[email protected] eller tel: +358 20 427 2008

Finansiell media och analytiker
Paul Lönnfors, chef för investerarrelationer
E-post:
[email protected] eller tel: +358 20 427 2050

Detta pressmeddelande finns på vår webbsida www.konecranes.com

Konecranes är en världsledande koncern med olika lyftföretag och ett brett kundregister, som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av varje fabrikat. År 2006 omsatte koncernen 1 483 miljoner euro. Koncernen har 8 000 anställda på över 370 orter i 41 länder. Konecranes är noterat på OMX Helsingfors Börs (symbol: KCR1V).

www.koncranes.com