Nosturitilaus vahvistaa Konecranesin markkina-asemaa Bangladeshissa

BSRM Steels Ltd. (BSRM) on tehnyt Konecranesin kanssa sopimuksen neljän terästehtaalla käytettävän prosessinosturin ja neljän teollisuusnosturin toimittamisesta. Nosturit tulevat yrityksen uuteen tehtaaseen Chittagongissa, joka on Bangladeshin toiseksi suurin kaupunki. Laitteet toimitetaan toukokuuhun 2007 mennessä, ja toimituksen arvo on yli 2 miljoonaa euroa.

BSRM on H.Akberali -teollisuuskonsernin tytäryhtiö, jolla on yli 50 vuoden kokemus teräksenvalmistuksesta Bangladeshissa ja Pakistanissa. Uuden tehtaan avulla yritys vahvistaa asemaansa paikallisilla markkinoilla, ja projektin ensimmäinen vaihe lisää vuosittaista tuotantomäärää 300 000 tonnilla.

Prosessinostureiden nostokapasiteetti on 24-tonnia, ja ne on suunniteltu käsittelemään magneetin avulla aihioita ja kuumia teräsnippuja. Turvallisuuden parantamiseksi ja käsittelyn tehostamiseksi nosturit on varustettu myös Konecranesin edistyksellisellä DynaFamily-invertteriohjausteknologialla. BSRM:n halu ostaa viimeisintä teknologiaa edustavia laitteita ja Konecranesin hyvä maine teräksen tuottajien keskuudessa olivat tärkeimmät syyt kaupan syntymiseen.

”Arvostamme Konecranesin jatkuvaa läsnäoloa projektin tarjousvaiheessa”, sanoo BSRM:n toimitusjohtaja Aameir Alihussain. ”Konecranes on toiminut sekä teknisessä tuessa että kaupallisissa asioissa nopeasti ja tehokkaasti. Tavoitteenamme on pitkä yhteistyö”, Alihussain toteaa.

”Bangladesh on nouseva markkina-alue, ja tarjoaa Konecranesille loistavia mahdollisuuksia”, sanoo Jimmy Chan, johtaja, nosturit ja komponentit, Kaakkois-Aasia. ”BSRM:n kanssa tekemämme sopimus on merkittävä ja antaa meille hyvän mahdollisuuden esitellä teknologista osaamistamme ja huoltokapasiteettiamme.”

Lisätietoja antaa: Jimmy Chan, johtaja, nosturit ja komponentit, Kaakkois-Aasia Sähköposti: [email protected] tai puhelin: +65 9172 8938

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät www-sivuiltamme www.konecranes.fi

Kuvateksti: “Bangladesh tarjoaa kehittyvät markkinat Konecranesin prosessi- ja teollisuusnostureille.”

BSRM Steels Ltd. on H.Akberali-konsernin uusi yksikkö. Yrityksen nykyinen jälkivalssausyksikkö, vuosikapasiteetiltaan 120 000 tonnin Bangladesh Steel Re-Rolling Mills, on jo maan suurin. BSRM Steels Ltd:stä tulee täysin automatisoitu ja tietokoneella ohjattu, ja sen vuosikapasiteetti on 300 000 tonnia. Projektin kustannusarvio on 35 milj. euroa, josta 70 prosenttia katetaan Agrani Bank and IDLC of Bangladesh Ltd:n syndikoidulla lainalla.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat ja satamat. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2005 Konecranesin liikevaihto oli yhteensä 971 milj. euroa. Yrityksellä on 7 000 työntekijää ja yli 340 huoltopistettä 41 maassa. Konecranesin osake on noteerattu OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCI1V).