Konecranes toimittaa kahdeksan RTG-nosturia Norsunluurannikolle

Konecranes sai helmikuussa 2009 kahdeksan kumipyöräkontti (RTG) -nosturin tilauksen ranskalaisen Bolloré Group -yrityksen Bolloré Africa Logistics -yksiköltä. RTG-nosturit toimitetaan asiakkaan Abidjanissa, Norsunluurannikolla sijaitsevaan Société d’Exploitation du Terminal de Vridi (SETV) –terminaaliin. Nosturitoimitukset alkavat maaliskuussa 2010. Osapuolet ovat sopineet, että kauppasummaa ei julkisteta.

Bolloré Africa Logistics on Afrikan ensimmäinen integroitu logistikkaverkosto. Yritys on johtavia ahtausyrityksiä, ja sen SETV- konttiterminaali sijaitsee Abidjanissa, jossa myös nyt tilatut RTG-nosturit toimivat. Konecranes on jo vuonna 2008 toimittanut samaan terminaaliin kahdeksan RTG-nosturia.

Nyt tilatut RTG-nosturit ovat samanlaisia kuin Konecranes-konsernin SETV:lle vuonna 2008 toimittamat. Kahdeksanpyöräiset RTG-nosturit toimivat täysin sähköisesti, eikä niissä ole hydrauliikkaa. Ne on varustettu Konecranes-automaattiohjausjärjestelmällä, jossa on kontinpaikannusohjelma ja yhteys terminaalin operatiiviseen järjestelmään. Nostureissa on myös Konecranes Crane Management System –järjestelmä joka varmistaa nostureiden turvallisen ja häiriöttömän käytön. Tilattujen RTG-nostureiden nostokapasiteetti on 40 tonnia, ja ne voivat pinota kuusi konttia päällekkäin. Nosturin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi seitsemän konttia rinnakkain.

“Bolloré Africa Logistics on lanseerannut uuden investointiohjelman, joka antaa Abidjan konttiterminaalin asiakkaille parhaimman tuottavuuden. Ohjelma lisää terminaalin varastokapasiteettia 22 000 TEU:lla ja mahdollistaa lähes 800 000 TEU:n käsittelyn vuodessa. Suunnitelman tavoitteena on vahvistaa Abidjan Portin johtajuutta alueella”, sanoo Lionel Labarre, aluepäällikkö, Bolloré Africa Logistics.

“Tämä tilaus on jälleen hyvä esimerkki asiakkaan ja Konecranes-konsernin hyvästä ja pitkäaikaisesta suhteesta”, sanoo Antoine Bosquet, myyntipäällikkö, satamanosturit, Konecranes. “Tämä on Bolloré Africa Logistics -yrityksen toinen Konecranes RTG –tilaus, jonka jälkeen heidän terminaalissaan toimii yhteensä 16 Konecranes RTG-nosturia. Bolloré Africa Logistics on Afrikan satamien johtava toimija, ja olemme tyytyväisiä nyt saatuun, luottamuksesta kertovaan tilaukseen.”

Lehdistö
Antoine Bosquet, myyntipäällikkö, satamanosturit, Konecranes
S-posti: [email protected] tai puh. 020 427 2747

Sijoittajat ja analyytikot:
Sanna Päiväniemi, sijoittajasuhdepäällikkö
S-posti: [email protected] tai puh. 020 427 2050

Tämä tiedote löytyy internetsivuiltamme www.konecranes.fi.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2008 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 103 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 9 900 työntekijää ja 485 toimipistettä 43 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy (osakkeen tunnus: KCR1V).

www.konecranes.com