Konecranes Oyj:n hallitus on päättänyt ansaintakriteerin osakepalkkio-ohjelmien 2021 ja 2022 arviointijaksolle 2023

Stock exchange releases

KONECRANES OYJ PÖRSSITIEDOTE 1.2.2023 klo 20.45

Konecranes Oyj:n hallitus on päättänyt osakepalkkio-ohjelman 2021 ja osakepalkkio-ohjelman 2022 arviointijakson 2023 ansaintakriteeriksi oikaistun osakekohtaisen tuloksen (EPS). Vuosi 2023 on osakepalkkio-ohjelman 2021 kolmas ja osakepalkkio-ohjelman 2022 toinen arviointijakso. Osakekohtaiseen tulokseen tehtävät oikaisut sisältävät määrättyjä uudelleenjärjestelykuluja, yritysjärjestelyihin liittyviä transaktiokustannuksia sekä muita poikkeuksellisia eriä. Hallitus on päättänyt myös tavoitteet arviointijaksolle 2023.

Osakepalkkio-ohjelmien 2021 ja 2022 kolmevuotiset ansaintajaksot sisältävät kolme erillistä vuoden mittaista arviointijaksoa sekä erilliset tavoitteet kullekin arviointijaksolle, kukin jakso yhtä suurella painoarvolla. Ohjelmien mahdolliset palkkiot tulevat maksuun vasta kolmen vuoden mittaisen ansaintajakson jälkeen, jos ohjelman ehdot täyttyvät. Osakepalkkio-ohjelman 2021 perustamisesta ja sen keskeisistä ehdoista kerrottiin 3.2.2021 julkaistussa pörssitiedotteessa, ja osakepalkkio-ohjelman 2022 vastaavat tiedot ovat saatavilla 30.3.2022 julkaistulla pörssitiedotteella.

KONECRANES OYJ

Kiira Fröberg

Sijoittajasuhdejohtaja

Kiira Fröberg

Sijoittajasuhdejohtaja

puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2021 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,2 miljardia euroa. Konsernilla on noin 16 500 työntekijää noin 50 maassa. Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).

www.konecranes.com